Rinaldo + Golden Sunlight (Daphne)

Började med Rinaldo.
Jennie hjälpte mig lägga fram ett par travbommar samt ett upphöjd bom några travsteg efter. Kom på det några gånger i båda varven, landade i galopp ett par gånger och även tog galopp precis innan. Han lyssnade jättebra. Efter ett tag tog vi bort en bom så att det blev galoppbommar istället, och sedan ett hinder efteråt. Han var jätteduktig även här, och sista språnget låg väl på 90cm eller något. Hoppade det 2-3 gånger sen travade jag av, fina killen :love: Han var mjuk i munnen idag också, stort plus.

Sedan tog jag in Daphne,
utrustade honom med ländtäcke och mig själv ganska rejält också för det ösregnade typ ute. Men det hindrade inte oss för att ta en tur ut i skogen! ;) Daphne var pigg, inte riktigt eftergiven men jag busred mest. Blev bara skritt och trav ute då det var slask överallt och väldigt halt också.. När jag var tillbaka hemma så red jag i ridhuset, han var såå himla fin! :D Kunde rida lätt, sitta ner, länga och korta. Red mycket åttvolter och han blev himla fin i varvbyterna. Galopperade inte så mycket men när jag väl gjorde det var han lika fin där. Avslutade ganska snabbt, kändes onödigt att kräva ännu mer när han redan skötte sig så bra. Han verkade så himla nöjd sen iallafall och det var jag med. Knasdaphne ♥

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0