Rinaldo!

Vendela började att rida honom, som hon redan skrivit själv. Han fick skritta fram länge på lång tygel och sen började hon att rida honom i väldigt låg form både o skritten och traven. Hon red så ett bra tag så att han "kom igång", och sen fick han ta en liten paus på lång tygel igen. Sen började hon trava igen och fånga upp honom, dock inte så länge för hon blev typ förfrusen, så jag hoppade upp istället.

Måste bara säga att han GARANTERAT är inne i en liten period nu! Han har ju verkligen fått muskler till att säga emot mig, så dom använde han idag! ^^ Han var jättedryg och tjaffsig i munnen, ville liksom trippa fram och komma undan genom att lägga all tyngd på bakbenen och försöka resa sig hela tiden. Försökte att inte bry mig om det och red vidare, han blev bättre och vissa gånger gick han faktiskt bra!

I galoppen var han nästan omöjlig, och jag satt bara och skrattade. Så jävla galen, han som alltid är så lat liksom? Haha. Han tog galoppfattningarna på ett kick och likaså bromsen: Det räckte med att säga "brr" så gjorde han nästan tvärhalt. När jag var mitt uppe i en trav och han var som värst så bromsade jag in och sa till honom, och vad tror ni han gör då?.. JO, en capriolle rätt upp i luften. Det har han aldrig gjort förut, möjligtvis i en galopp när han varit lite busig men inte annars. Och tro mig, jag känner min ponny - han gjorde det av ren dumhet. Han var varken rädd eller frustrerad, inte alls. Bara galen! Jag sa inte till honom efteråt eftersom det var jag som fick honom till att göra så igentligen, så brydde mig bara inte om det och fortsatte rida. Så fort han lossnade lite så kände jag att det var lika bra att avsluta där för det fanns inte så mycket mer att arbeta med. Travade av honom och sen gick vi hem (:

Ska verkligen försöka rida igång honom ordenligt igen nu. Ska rida nere på fältet så ofta jag kan för han verkar trivas där gossen ♥ Jag ska försöka få ordning på filmerna från idag så kommer dom upp på bloggen sen! :)




Kommentarer
Postat av: elisa

Äger inte du Rinaldo??

2012-02-04 @ 22:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0