Uppdatering på hög nivå.

Har helt enkelt inte haft en enda minut över till uppdatering. Igår var jag kvar i stallet tills halv elva ungefär, och jag var så förbannat trött efter fyra dagar på kullen så jag slocknade typ direkt när jag kom hem. Gjorde ingenting, packade inte upp utan bara lade mig och sov. Skönt kan jag lova!

Känner faktiskt inte för att dra upp en hel story om vad jag gjort under dessa dagar, men kan dra gårdagens och dagens ridning iallafall! :D

Började med Daphne igår, en halvtimme max i ridhuset. Ställde igenom honom i sidorna (stel som en planka var han). Så fort han såg ett hinder i sikte så bara spände han underhalsen och typ rusade emot, idiot? Blev riktigt arg på honom tillslut, och då gick han jättebra! Vågade ta stöd på handen och inte "krulla upp sig" som han brukar göra, lite mer ärlig form helt enkelt. Avslutade där, så att han också skulle känna sig nöjd efteråt och det verkade han vara. :)

Sen fick jag rida Boran en stund klockan åtta
, det var bara Sara och jag ensamma. Maria hjälpte till lite, och älskade Bosse gick som en KLOCKA! Fick driva som tusan och det var jobbigt att rida, men vilken känsla! Maria sa åt mig att lägga ner honom lite och få manken som högsta punkt, och gud vad bra han lyssnade alltså - Utan att bli framtung! Avslutade ganska snabbt, han var jättetrött och flåsig men verkade ändå nöjd han också. Maria tyckte att jag skulle kolla på någon dressyrtävling, och jag kan inte annat än att hålla med!! :) Vet verkligen hur jag ska rida honom nu, älskade Boran :love:


Böldboran :*

Märkte nu att jag tar ridningen för denna dag (Anneträning) i ett annat inlägg,
blir way to much text annars i detta, haha! :D


/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0