Världens bästa Rinaldo ♥

Idag red jag ut tillsammans med Emmie barbacka, lyckades dock ramla av i skritten på långa tyglar när jag skulle ducka under en gren.. HAHA!! Jag tog tag i den, sen släppte jag inte, så jag hängde liksom upp och ner i grenen och han fortsatte gå.. ;)

Sen tog vi av tyglarna och red löst lite i ridhuset, lite baklänges och såntdär. Rinaldo skötte sig jättebra, bockade som en bisonoxe och gillade livet! :love:

Dessvärre så har han förmodligen fått ringorm, han hade först typ två ringar lite längre bak på rumpan för ett tag sen men nu har han fått massor på båda frambenen. Så jag och Emmie har tvättat alla våra borstar och namngett dom och sådär. Har pratat med Helene, och personalen skulle kolla upp det lite nogrannare på honom imorgon och förmodligen skulle det komma en veterinär också.. :) Det värsta är ju att det smittas mellan både människor och hästar, även andra djur typ, gött om han skulle smitta mig..? xd Vi får hoppas det inte drabbar någon mer. :P


Daphne! :love:

/MAJA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0