2012

Jag har redan satt ett mål detta året. Det är att nolla en LD med Rinaldo borta, alltså inte på hemmaplan. Fine, 70cm är ingenting tänker väl ni. Men det handlar inte om höjd i det här läget, ingenstans. Han har ingen rutin på tävling och allt är i princip nytt. Inte nog med det så ska han ju alltid vara mer rädd än vad han behöver för precis allt. Men jag tror inte att det är så stort fel på honom där, utan mer på mig. Han är så oerhört känslig och känner precis vart han har mig. När jag blir nervös på tävling, då känner han det. Det är verkligen bara litelite som krävs för att han ska knäppa av och bete sig helt annorlunda. Jag måste lära mig att på tävling rida precis som jag rider utanför tävling, för då går han verkligen som en klocka. 

Jag vet inte riktigt hur jag ska träna bort min nervositet, det kanske försvinner tävling för tävling? Vad vet jag. Våran tävlingsdebut i Juni 2011 var utomhus och då gick det betydligt mycket bättre. Jag längtar verkligen tills utomhustävlingarna drar igång igen, det kanske kan vara till lite hjälp iallafall.



Först och främst måste han ju mätas detta året IGEN.. suck. Men hans mätintyg höll bara för 2011 då dom måste mätas som 6-åringar också. Jag har ju pengar sen jul, så om inte mina föräldrar vill betala får jag väl betala mätningen själv. Hoppas han håller sig som C-ponny, men det tror jag!!



Just nu är han riktigt fin. Han är inte tjock alls, riktigt fin i hullet. Jag ger honom extra mat inne för han får inte så mycket där ute, och det verkar funka. Ridmässigt är han också hur fin som helst. Nu ska vi bara försöka göra likadant på tävlingsbanorna. Och det vet jag att vi kan. Ge oss lite tid. Världens bästa Rinaldo<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0