Dagens ridpass

Red på nästan samma sätt som igår.
Skrittade fram länge och gjorde mycket volter & serpentiner. Travade ett par varv innan jag gick in på volten runt Elinor. Han var väldigt seg i munnen i början och ville inte alls. Kickade och stretade emot lite. Jag fortsatte bara rida runt och göra småsmå volter och överställa honom. Varierade med lite trav och tog nåt varv i galopp. Funkade inte alls första galoppen så jag gick in på volten igen och arbetade.
Testade en gång till och det gick bättre!
Avslutade med att skritta lite till på volten tills han släppte helt.

När jag ridit klart och hoppat av tog jag bara in honom och bytte tränset till en repgrimma och tog av sadeln.
Tänkte bara leka lite med han så vi sprang runt och fjantade oss lite. Tränade lite på spansk-skritt och buga. Det gick bra och han stod läääänge med huvudet uppe i bugan!

Provade även att buga när jag satt på i början av ridpasset (med elinors hjälp) och det var nemas problemas!
Håller på att byta komando från att hålla handen mellan benen till att peta på benet så jag kan göra det från ryggen såsmåningom :)

Tog även ut Micro en liten stund. Gjorde inget speciellt.. stegrade ett par gånger, la han ner, lite spansk-skritt. Gick mest igenom allt då vi inte tränat han på ett bra tag! 

Just nu håller jag på att koka pasta och ska snart gå upp och kolla på film med lillebror:*
Ska redigera resten av bilderna och försöka lägga ut dem ikväll (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0