Dagens ridpass

Man kan ju inte säga att det blev mycket till ridpass, men jag fixade honom oså, sen gick jag upp, tog ett flecee täcke på han eftersom det spöregnade, sen när jag kom upp till Vissmålen blev det snöstorm, så travade upp till ridhuset med han, sen tog jag av tyglarna och släppte honom i ridhuset då jag skulle kunna tända,
sen när jag kom in till han igen, så skulle jag hänga upp täcket, och då blåste ridhus-dörren upp!

Sprang till honom så att han inte skulle springa ut, och stängde igen, men den åkte upp iallafall, så ställde för en pall, och det funkade ett tag, sen så åkte den upp igen, och eftersom Dracula är väldigt överdrivet rädd om sig, så blev han rädd hela tiden, så jag gick in i stallet en stund och väntade där tills det lugnade sig lite.. Sen gick jag hemåt igen, men då började blåsa hur mycket som helst, och hagel fick vi på köpet, tur att han inte var rädd för blåsten iallafall! Efter halva vägen hem hade jag ingen känsel i mina fingrar, och då dröjer det ändå bara 5 mintuer hem, sen när jag kom hem och skulle gå upp mot stallet mötte pappa mig, och jag tittade ner i marken hela tiden för att jag inte ville få massa hagel i ögonen, och då började han prata med mig och så tittar jag upp, och då ser jag att ett träd på våran tomt hade vält, blev lite chokad faktiskt, kommer kännas helt tomt där i sommar, haha! Sen lät jag dom stå inne ett tag tills det värsta var över, sen släppte jag ut dom.





rip ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0