Freja! ♥

Fick rida fiiina Freja idag på lektionen. En väldigt grön häst, nordsvensk med vääärldens längsta man. Ganska nyinköpt till ridskolan och används mest till handikappsridning. Hon går några lektioner ibland :)

Till en början var hon väldigt fundersam, hon förstog inte riktigt alltid vad jag menade och ville springa när jag använde skänklarna för att ställa henne och såntdär. Efter en stund så blev hon riktigtriktigt fin, så otroligt härlig att rida. Galoppen har hon väldigt svårt för och behöver mest träna på galoppfattningar, så jag galopperade endast korta sträckor för att sedan bryta av och göra om det. Funkade bra! Men vi har två nya i ridgruppen så det är lite trångt, tyvärr. I slutet när vi red lite serpentiner var hon hur duktig som helst, lätt i sidorna och sådär. Vilken häst, trodde aldrig att en nordsvensk kunde röra sig så fint som hon, Frejis<3

Marias kommentar; Du får ju ta henne och tävla dressyr på! Nästa gång det är rosettdressyr ställer du bannemig upp med henne!

HAHA, jag vet inte där alltså. Men det hade varit kul, på någon liten klubb iallafall :D

Anyway; Stalltjänsten har gått bra även den. Gick snabbt idag, och felfritt var det med. Efteråt åkte jag med bästa Maria hem ♥



Freja ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0