Ridpasset

Red dressyr i paddocken.

Det gick faktiskt över förväntan! Han var ganska lat, men mycket mjukare än vad jag trodde han skulle va.
Skrittade fram på långa tyglar och gjorde mycket serpentiner och små volter. Det gick bra och han var följsam.
Kortade upp tyglarna och kände lite på honom. Han var väldigt stark och sög tag i bettet.

Travade lite och det gick ganska bra! Han gjorde inga dumheter utan trippade mest på ;)

Efter skritt pausen hände dock något, han fick nog helt enkelt. Han drog upp huvudet och körde sitt eget rejs!
Inte okej. Jag hämtade snodden = ägd ponny.
Han blev väldigt sur på den först, men skärpte sig sen och gjorde det han skulle. Kunde till och med galoppera lite.

Tog av snodden i slutet och ojoj säger jag bara! Herregud vad mjuk och fin han var!! Som en snodd
Han ställde igenom (hur säger man?) sig jätte fint och var så rund. Stolt "matte".

När jag skulle skritta av han och ge honom långa tyglar lät jag tyglarna glida igenom handen.. och istället för att köra upp huvudet, som han alltid annars gjort, fortsatte han bara djupare och lägre ner i formen tills han fattade att han hade långa tyglar! Söten nöten :'D

Imon ska han vila då jag ska rida på riddesberg, men det förtjänar han (:

Elinor skickade några av disco-bilderna som jag kallar dem, resten får ni imon eller på torsdag.








Nu vet ni vad ni har att se framemot, finastebästasteunderbaraste lillskit:*


Kommentarer
Postat av: Elinor

Han ser faktiskt lite mer arabaktig ut i den grimman (imot vad han brukar göra)?!

2012-01-24 @ 21:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0