Rinaldo ♥

Tog hacket idag och började med att skritta ut en runda, runt Åkarp fick det bli. Gick sedan in i ridhuset, försökte lägga honom "lite högre upp" för han vill gärna hänga sig med hackamore. Knasen var faktiskt fin, han blir känsligare på det för varje gång känns det som, haha. Tumme upp! Det låg en bom som vi gled över ett par gånger, och tillslut kunde jag inte låta bli att hämta sockerbitarna och ställa upp det till ett hinder.. Första språnget fjantade han sig lite och gjorde ett fint helikopterhopp, men annars så var han såå duktig! Sög tag i hindret, fixade avståndet bra och hade allmänt roligt!! Galet roligt att hoppa honom, det var ett braa tag sedan kan jag lova. Bästa Rinaldo, han var jättenöjd efteråt! ♥



Ska pröva hoppa lite ordentligare med hackamore någon gång, på en lektion typ. Han har mycket mer bjudning på det, suger tag lite mer. Menar inte att han inte lyssnar, absolut inte. Han är jättenoga när jag bromsar upp honom, t.ex när jag hjälper honom med avstånden och såntdär. Det är värt ett försök iallafall!

Kom upp från stallet nyss, Rinaldo står inne och äter sin middag. Jag vet inte säkert om jag kan rida med ikväll klockan åtta, det beror på om jag kan sova hos Tess, för mamma vill inte hämta så sent.. Annars kanske jag våldgästar Olivia?!.. (A)


Kommentarer
Postat av: olivia

namen jassÅ?!

2012-01-25 @ 16:58:57
URL: http://ponyretards.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Jag förstår precis hur du menar, men alla problemen vi har nu har kommit efter att han har vilat. En dags vila går bra, men blir det mer än så blir han helt galen. Han mår dåligt av att bara stå..



Han vilade i ca 4 veckor i december så någon vila behöver han nog inte :)



Men jag förstår hur du tänker och det är snällt att du lägger tiden på att ge mig tips! :)

2012-01-25 @ 20:57:37
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0