Stens Helmer

Sommaren 2008 hyrde jag en ponny vid namn Stens Helmer.

Han är ljusbrun med svart man & svans, korsad russ/arab, född 1997 och 130cm hög.
Helmer har en stor stjärn och en stor snopp (alltså täcken). Lite vit på ena frambenet, och mycket på dt andra. Mycket vit på båda bak.

Helmer var väldigt snäll och otroligt söt. Minns inte så jätte mycket, men jag vet att han hoppar väldigt fint. Han lixom sänker huvudet över hindret, jätte gulligt! Brukade rida utan utrustning, både i skogen och på banan, och han var så duktig. Minns hur stolt jag var!  Jag kunde ingenting på den tiden, men Helmer stod minsann ut.
Jag och Helmer hade jätte kul hela sommaren, men som alla andra sommrar tog även denna slut.

Minns hur ledsen jag var när vi åkte ner till vetlanda för att lämna Helmer hos sin ägare. Hade aldrig gråtit så mycket, och han var det enda jag tänkte på i flera månader.




Jag och Helmer där bak




Fina lilla Helmer!
Är inte särsklit stolt över att jag faktiskt red med det bettet, men jag fick inte byta för de som jag hyrde honom av. De sa att han skulle sticka med mig.. vilket inte hände en ända gång.

Härom natten hade jag väldigt tråkigt så jag googlade runt på lite olika hästar, bl.a Stens Helmer.
Tillslut hittade jag en blogg där det var en tjej som hyrde en ponny som hette just Stens Helmer.
Jag läste lite inlägg och hittade ett med info och bilder på/om den ponnyn!
Såhär stod det:

Namn: Stens Helmer

Kön: Valack

Ras: Arab/ Russ

Kat: B-ponny

Mkh: 130

utb: LB dressyr / LA hoppning

född: 1997

Färg: Ljusbrun

Tecken: stjärn,snopp och vit under magen ;)

meriter: Blivit nolla i LA i avd. B med förra ägaren.

Anledningen varför jag inte rider helmer är för att: Han är en foderponny till en som står i Väse. Och han är till salu.



Fanns även några bilder...








Det måste ju nästan vara min lille Helmer!
Jag har skickat en komentar, men bloggen är inte uppdaterad sen i sommras.. så mina förhoppningar är inte stora. Vore underbart att höra från den som nu har honom, saknar stållen<3

Kommentarer
Postat av: Tess Candemyr

Tycker nästan samma sak, allt är så fint :D:D <3

2012-01-20 @ 22:11:25
URL: http://tesscandemyr.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej!

Googlade runt på google och hittade din blogg. Det är jag som har haft helmer i 3 år nu. Han har varit min läromästare som lärt mig allt, och jag blev jätte glad att jag hittade din blogg! Han är tyvärr till salu nu för jag har vuxit ur honom http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=608388



Hoppas du ser kommenteren!

Kram Frida :D

2012-05-11 @ 19:07:03
URL: http://michaelsenfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0