uteritt

Idag red jag ut!
Tänkte först ta repgrimman men knöt om sen så det blev en halsring.

Red stora skogsvägen. Jag skrittade ända fram tills vi kom till en lång raksträcka, då lät jag honom galoppera!
Tog det väldigt lugnt i början och höll i rätt mycket, vågade inte riktigt släppa honom helt först. Efter ett par steg kände jag dock att han verkligen lyssnade så jag rejsade på han lite och han blev jätteglad!
Han körde ner huvudet och bockade fram :'D Han har aldrig varit så glad!
Så fort jag lutade mig lite bakåt saktade han av.

När jag kom fram till den långa backen låg det en gran mitt över vägen. Han var lite skeptisk först och ville inte riktigt hoppa över, men jag kom igen och han hoppade glatt över!
Han fick ett litet ryck och vände tillbaka för att hoppa igen, haha? Då var jag ju tvungen att hoppa över en gång till och tror ni inte han valde att hoppa över den där den var som högst? Jo självklart, jag grabbade tag i manen och flööög med.

När vi skrittat en liten bit framme vid jaktstugan hoppade jag av för jag ville ta en bild på han i det fina ljuset, slutade med att jag gick en liten bit med han. Jäääklar vad han var pigg, han brukar inte riktigt vilja följa mig utan mer checka annat. Men idag sprang han efter mig! Han slängde med huvudet, små bockade och galopperade 

skrittade hela vägen hem sen :)








Mitt allt, och lite till 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0