Väldigt lycklig just nu!

Precis hemkommen från stallet.

Ridpasset idag kan nog bara beskrivas på ett sätt... U-N-D-E-R-B-A-R-T :')
Jag började med att skritta fram en bra stund. Red mycket volter och serpentiner på långa tyglar. Travade ett par varv, och allt var som vanligt. Han gick okej, men hängde ändå i handen på mig och var lat.
Nånstans under ridpasset hoppade Elinor in. Hon talade mycket om för mig när och vad jag skulle göra, och rackans alltså!
Jag red på en volt runt omkring henne och så sa hon t.ex gör en snäv volt och led mycket med tygeln! Och på det sättet fortsatte vi ett tag. Det var ju mycket lättare för Elinor att se när/vad som behövdes eftersom hon ser lättare än jag när han börjar dra antingen ner eller upp huvudet och släpa bakbenen (jag kan helt ärligt inte känna sånt..)
Han blev såååå fiiiin! Innan, när han ''gick i form'' mer fusk-form har han bara hängt sig i handen på mig och släpat benen. Men idag var han riktigt rund och bar sig själv! Jag ska verkligen fortsätta rida såhär, variera med uteritter såklart! Han blev så lätt i munnen och lyssnade på mina hjälper.

Jag är så stolt över honom. Trots att ridpasset enbart bestod av skritt är detta det bästa dressyrpasset på väldigtväldigt länge.

Tack så mycket Elinor för hjälpen♥ Hoppas du kan hjälpa mig nån mer dag?

Nu ska jag iaf redigera ett par av de andra bilderna, ska försöka göra det så snabbt jag kan. Men de kommer antagligen komma upp ganska sent :/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0