Dagens ridpass på mina bäbisar

HOLIDAY
Hon var verkligen fantastisk rakt igenom! I början var hon som vanligt och tryckte in nosen så hon hamnade bakom lod, studsade runt lite och använde inte all sin energi på rätt sett. Dock kändes hon väldigt mjuk i kroppen redan i början. :) Jag travade och skrittade runt lite i båda varven och ställde igenom henne, hon var helt okej även i vänster faktiskt, stundtals åtminstone. När jag skulle galoppera så skulle hon som vanligt studsa och stegra lite, men jag brydde mig inte för fem öre och red bara på. Det tog inte lång tid innan hon vågade söka sig lite neråt och vissa gånger var hon riktigtriktigt fin bortsett från att hon tappade takten lite ibland och gick fyrtaktigt. Hon tog även högergaloppen såå fint idag! Mitt tålamod med henne var verkligen på topp idag vilket lönade sig, hon kunde verkligen inte presterat bättre än vad hon gjorde.

RINALDO
Eftersom han inte arbetat på ett tag nu så tog jag det lite lugnt med honom, det blev inget långt ridpass men han skötte sig jättebra. I början var han lite nojjig och ignorerade mig, han försökte väl testa och se vad jag tålde haha. ;) Fick vara lite bestämd men sedan var han så lydig och fin. Energi hade han, vilket var skönt. Han ville gärna dyka lite med huvudet så jag jobbade ganska mycket med formen på honom, och den blev väl helt okej efter de förutsättningar han har nu. :) Han gjorde klockrena byten idag, tror aldrig han haft så mycket power i sig förut! Han for verkligen rätt upp som om det vore ett luftsprång, och bytte precis som han aldrig gjort något annat. Är nöjd med honom, hade inte alltid dendär "känslan" men om jag tänker efter så kunde han nog inte gjort så mycket bättre ifrån sig heller! :)

Det bästa av allt är att Elinor fotade båda ridpassen!! :D Det blev underbart fina bilder verkligen, speciellt på Holly. Smakproooooov:



/MAJA

Kommentarer
Postat av: Tess Candemyr

Nalle ser lite aggresiv ut xd :)

2012-07-22 @ 14:33:41
URL: http://tesscandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0