Dagens ridpass

Han gick väldigt bra idag, sån känsla emellanåt!
 
Red inte alls länge runt 30 minuter utan framskrittning, men hann med en hel del ändå. I traven först ville han inte riktigt gå på tygel utan höll mest ner huvudet utan att krypa in med nosen, men efter lite mjukgörande fick vi till en jättefin form! Red honom i "tävlingsform" hela ridpasset (nu snackar jag ponnydressyr, inte värsta os) och han såg ut som en liten dressyrponny med sin flätade man hihi :')
 
Han var med riktigt med bakkärran och ibland sköt han på lite väl faktiskt. I galoppen var han ganska motsträvig till en början men så fort jag plockat ner honom rullade han på kanon i höger! I vänstergaloppen dampade han en stund, spändeupp underhalsen och galopperade lite på stället men jag bara satt helt lugnt och red honom framåt, haha är riktigt stolt över mig och mitt tålamod!!, så efter ett par damputbrott gick han lika fint i vänster :) Red nån förvänd galopp och lite halvt öppna. 
 
Jag verkligen kände hela honom i munnen idag, han var inte stum nånting! Superskönt! 
 
 
Trots att han var lite bråkig i galoppen är jag meganöjd över ridpasset, han har ju trots allt inte gått ordenligt på över 2 veckor.. 
 
/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0