Galen häst @Holly

Idag var Holly riktigt, riktigt konstig. Förstår henne däremot.. Det var ungefär 6 hästar i ridhuset sammanlagt och dessutom har hon en enorm överskottsenergi just nu.

Jag började med att skritta ut en runda, varav en sträcka med trav. Den sträckan var hon så GRYMT fin och avslappnad, och ändå var det en galoppsträcka där hon alltid brukar få bralla till det ordentligt. Sjukt fin var hon! :)

Red sedan i ridhuset en stund. Först var det bara jag + en till där inne så det var ganska lugnt. Konstigt nog var hon sådär stel i vänstersidan idag, trots att det var helt borta igår? Sa väl för mycket antar jag... Hon var helt okej fin, lite springig och stark imellanåt men i helhet godkänt. :) Sedan kom det bara fler personer in i ridhuset hela tiden och alla red i olika varv så allt blev helt rörigt. Då blev Holly helt till sig och galopperade på stället konstant i princip, reste sig och gjorde mängder med luftsprång... När jag väl fick henne att trava så fortsatte jag väl ett varv eller något innan jag avslutade. Skrittade sedan av utomhus i regnet.. ;)

Nae, inte så nöjd över hur det gick idag. Men jag har världens bästa ponny anyway, love her <3

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0