Galen

Idag var Daphne minst sagt galen. Inte för att jag har något emot energi i lagom mängd, men dagar som dessa föredrar jag hans lata vanliga jag. 
 

Han gick så fort i skritten att jag trodde han skulle välta.. Red först på ängen och det gick jättebra till en början, han var lätt i formen och stadig! Underlaget är ju inte det bästa så det blev lite konstiga vägar och avbrott här o var. Han var ganska stel i vänster men det är ganska förståleligt, försökte lossa honom lite i skritt en stund. 
 
Det var i galoppen allt körde ihop sig. Han drog iväg ett par gånger och en gång blev jag lite arg så jag rappade till honom på halsen... då gjorde han värsta luftsprånget? Lät han fjolla på ett par varv och höll honom i låg form. Red mycket förvänd galopp på volter för det är jobbigt, då går det inte lika fort ;)
 
Avslutade med att rida ut en sväng, skulle nog låtit bli det.., allt gick bra till en början och vi galoppade upp för ett par backar. När jag sedan vände hemåt körde han upp huvudet, tog bettet och stack. Hade inget att säga till om med ett 3-delat bett i munnen på honom så jag kunde bara vänta ut honom. Lutade mig bakåt och höll upp huvudet på honom så gott jag kunde i nerförsbackarna, han stannade tillslut precis innan vi kom upp på gårdsplanen. Orkar inte med honom! 
 

För ett par dagar sen..
 
/Vendela

Kommentarer
Postat av: åsa hasselström

Fina ! :D <3
shit va smala ben du har !! :o (L)

Svar: tack!haha, tycker du? x) tack eller vad säger man? :)<3
ponyretards.blogg.se

2012-07-23 @ 16:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0