Håll i dig

Håll i dig = Holiday ;)
Idag var Holly verkligen grym, hon har aldrig någonsin gått såhär bra!!!

Red först ut en runda och lät henne galoppera så fort som hon ville, pigg men lydig var hon. :) Sedan red jag tillbaka till ridhuset och red där. I början var hon verkligen galen, jag lyckades inte trava och hon galopperade/hoppade bara fram så som hon brukar, näst intill på stället stog hon och trampade. Jag lät henne hålla på så tills hon tröttnade, det tog väl tio minuter eller något. Då började hon helt plötsligt frusta och bli lugn så då drev jag på henne så det blev en riktigt galopp. Tog massa ledande tygeltag in mot mitten och var verkligen jättemjuk i handen, ville få henne förstå själv.

Och det gjorde hon!!!! Hon gick jätteavslappnad i form! Kan fortfarande inte smälta det, det är första gången hon någonsin gjort det, verkligen ett STORT steg för henne. Vissa stunder gick det väl lite snabbt men det förstår jag, klart hon inte orkar korta sig. :) Red dessutom på en volt så det blev väl lite jobbigt. Men jösses vad duktig hon var verkligen, frustade i mängder och var allmänt bäst. När jag sedan travade av så var hon lika lugn och fin där, och vågade lägga sig på tygeln och ta stöd istället för att bli bakom hand. Duktiga lilla häst! ♥

Ni kanske tycker att detta bara är en peace of cake men då har ni fel kan jag lova. Hon är en så jävla svår och speciell häst och jag trodde verkligen att detta skulle ta minst ett år för henne att våga göra/förstå det. Ska inte säga för mycket, men jag tror verkligen vi är på rätt väg nu.. :love: :love:


/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0