Holly - dagens ridpass

Japp, ni läste rätt! Idag sattes hon igång efter att ha vilat i tre veckor. :) Jag hann inte rida så mycket då lägret skulle in, men 15-20minuter blev det väl iallafall!

Det var blött och regnade, så jag red i ridhuset. Hade novabettet vilket kanske var ett litet misstag från min sida.. Jaja! Hon var verkligen hur stark som helst i början och struntade i mig, bara tog bettet och gick. Då tappar hon även takten och vinglar iväg så att säga... Började ställa henne lite i båda varven i skritt, och all hennes stelhet i vänstervarvet var BORTA! :) Hon var verkligen så rund och fin, precis lika böjbar i båda varven! Riktigt skönt att det släppt.

I traven kämpade hon också emot i början, så fick vara lite sträng mot henne och hålla emot riktigt ordentligt. När hon väl gav efter så mjuknade jag i handen så att hon förstod att hon gjorde rätt. :) I slutet var hon jättefin att trava, frustade i mängder och vågade nästan ta stöd på bettet och bli lite låg. När hon gick som bäst så kom lägret in som sagt, så då avslutade jag med en galopp på mellanvägen.

Ett kort men givade ridpass, nöjd är jag med henne! :love:

I love you!
 
/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0