Hooolliiiiddaaayyyy

Red dressyr idag på min väldigt galna, överladdade och brunstande ponny... ;) Elinor var självklart med och fotade!

Bortsett från att hon var himla ryckig/stark i munnen ibland och aldrig riktigt avslappnad så var hon faktiskt väldigt mjuk i sidorna eller vad man ska säga. Red nästan bara galopp idag, då hon nästan var omöjlig att trava och tappade takten hela tiden och stressade så otroligt mycket. Red mycket på volt i båda varven, högergaloppen klippte hon två gånger idag med lite jobb och tålamod från min sida, haha. :) Vänster var som vanligt, hon blir verkligen starkare för varje ridpass och jag känner skillnad varje dag på henne! Det kan nog bli en dressyrponny trots allt...;)

När hon väl satte högergaloppen ordentligt så galopperade jag fleraflera varv och försökte jobba henne samtidigt, ställa lite och sådär. Snabbt gick det och hon var helt slut efteråt, men det gav resultat också! Hon var jättemjuk i vänstersidan när jag travade av sen, och var t.o.m böjbar! :D Är nöjd med henne, hoppas och tror verkligen att detta gav någonting inför morgondagens dressyrarbete. Galna hääääst!! :love:

Smakprov




/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0