Hoppningen

Jag hoppade Holly idag istället, då jag har tänkt rida Rinaldo lite mindre denna veckan då jag anser att han behöver ganska mycket sommarvila. Jag som känner honom VET att han lätt tappar humöret annars...

Holly var iallafall jätteduktig, om man utgår efter att hon inte har hoppat på över en månad nu. Hon är ju inte helt säker på avstånden än, och de gånger hon kom fel var hon oftast i bommarna. Men annars hoppade hon fint med luft imellan och lyssnade ganska bra på mig. Hon kortar gärna upp galoppen och studsar när hon blir taggad/stressad, så då gäller det bara att hjälpa henne hitta tillbaka till en lite större galopp. Då går det super! :)

Vi hoppade lite linje, både på långsidan och på böjt spår. Även något enstaka hinder. Finns inte så mycket mer att berätta... Är nöjd med henne! <3

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0