Ridpasset

Jag skrittade som vanligt fram utomhus innan jag gick in i ridhuset, var ensam där inne idag vilket var väldigt skönt!

Skrittade något varv på kort tygel innan jag travade igång henne. Hon var faktiskt förvånansvärt fin, det brukar ju annars bli i slutet som hon vågar slappna av. Men hon var faktiskt lugn och frustade massor, jättenöjd verkade hon. :) Travade runt lite innan jag skulle galoppera, började i vänstervarvet. Hon började med att studsa fram sådär istället för att galoppera, och det  lät  jag henne göra ett tag med en och annan skrittpaus imellan. När hon lugnat ner sig lite så red jag fram henne lite mer och då sökte hon sig nedåt, och var såå duktig! :love: Jag fortsatte så några varv runt, mestadels på mittvolten. Hon orkar ju som sagt inte korta sig så det går ju undan, men det gjorde absolut ingenting. Trots att det går snabbt och att hon ibland skjuter upp huvudet igen så var hon ganska lugn ändå, inte alls stressad iallafall.

Ett tag blev hon lite dragig så då vände jag över henne åt höger, och vet ni vad hon gör då?! BYTER GALOPP, båda med fram och bakbenen!!!! :D Högergaloppen som hon har såå svårt för annars. Fortsatte då lite i den galoppen och även då så blev hon så låg och fin i halsen, så fint på tygeln! :love: Tog sedan lite mer galopp i vänster innan jag travade av. Hon var huuuur fin som helst vid avtravningen. LÅG och avslappnad. Bästa, bästa ponnyn!!!!! ♥ Tyvärr fick inte Vendela någon riktig film på högergaloppen..:( Endast en som var kanske 2 sekunder lång...

Jag kan lova att hela hon nästan badade i svett när vi var klara. Även jag, haha. Men det var värt det, så underbart duktig var hon. Fyfan vilka framsteg hon gör. Imorgon ska jag skritta ut en runda på henne! <3




/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0