Tjockisar

 
Här har han precis kommit till Elinor, bild från ihopsläppet. Vet inte om det syns så väl men han har fettknölar på magen och ja, ni ser ju buken? ;)
 
 
Längre in på hösten, ännu mindre fettig och inte lika tjock.
 
 
I början av vintern, första snön = massa vinterpäls. Jag tycker han var helt okej fin här faktiskt!! Visst att han är lite för bukig, men i själva hullet var han fin.
 
 
I början av våren när jag nästan precis flyttat honom till Sörgården. Jag tycker nästan han blev smal (haha ja faktiskt!) ett tag när han bytte från hö till hösilage, han var lite dålig i magen nån vecka så det berodde nog på det. Han gick snabbt upp igen!
 
 
Mitten-slutet av våren, rund om magen igen. Gick i en hage med mycket mat så maggen växte lite. 

 
Början av sommaren, sommartjock<3 men inte så farligt faktiskt!
 
 
Senaste bilden jag tog på honom - igår. Nu är han nästan lika fet som på första bilden men det ska vi verkligen göra något åt!
 

Både han och jag har tjockat på oss med allt gott gräs och i mitt fall godis, så nu är det hårdträning som gäller!
 
Vi ska bli i topptrim till hösten så att vi kan fixa så Maja kan starta honom! Det enda som hindrar oss är hans vacination som krånglar men ska försöka lösa det :)
 
Det kommer inte bli lätt medtanke på de saftiga gräset i Elinors stooora hagar, jag får häfta fast munkorgen heh! Galoppträning i mängder (tror jag Elinor också är med på?) och svettiga dressyrpass så ska det nog gå :D
 
Jag vet att jämförelse bilderna suuuger!! Men hade inga bättre på denna datorn, alla sommabilder är borta med min förra som gick sönder..
 

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0