4/6, dagens ridpass

Red i ridhuset med Olivia...

.. barbacka och Daphne var så sjukt fin! Han var så galet mjuk i munnen, kändes inte ens som att det var Daphne jag red! Han var stadig i formen hela ridpasset (förutom när han blev rädd för hinderförrådet..) och ganska lagom pigg.
Galoppfattningarna var lite tröga, men jag tror det berodde på mig. Jag är så inne på att han är lat och svår att få fram att jag helt enkelt skänklar på honom för mycket och använder hela kroppen när jag ska fatta galopp, istället för att ge en vanlig galoppskänkel.. haha!

Red inte så jättelänge, red mest igenom gångarterna lika mycket i båda varven. Han är lite stelare i vänstersidan så istället för att dra han i vänstersidan (alltså ställa honom åt vänster) red jag tvärtom. I högervarvet på långsidorna ställde jag honom utåt och i vänstervarvet ställde jag åt höger. Funkade bra och han släppte mycket bättre i vänster sen!

Efteråt skrittade vi en liten bit, innan vi red hemåt :)




Letar faktiskt efter en till Pay and Jump eller varför inte en clearound dressyr? Pappa har gått med på att köra :D

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0