All those fairytales are full of shit

Idag var Holly gaaalen..!

Det började redan när vi skulle få in henne från hagen.. Det krävdes både tid och tålamod alltså. Hon sprang runt oss i en volt och krökte på nacken, man verkligen såg att bara var dum... Jag hade sån lust att typ kasta hela hinken med mat henne och sätta mig ner och lipa, jag skojar inte... x)

Sedan red jag med Tess, lånade Rinaldos sadel av Fanny + red på novabett. Vi började i torpethagen och hon var verkligen stöörd!!!!! Jag skulle trava några steg... Då galopperar hon, och RESER sig flera gånger efter varandra och galopperar på något jävla vänster samtidigt. Hur fan lyckas hon undrar jag ibland?

Hon gjorde inte så mer sen iallafall, men var ändå ruskigt pigg och jag fick vara otroligt mjuk i handen annars blev hon galen på mig alltså.

Sedan gick vi till ridhuset då det var ledigt, jag övade på lite galoppfattningar. Hon tog högergaloppen sammanlagt sju gånger eller något idag, helt sjuuukt!! Kunde rida volter och hon sökte sig nästan lite nedåt, visst att hon var väldigt stirrig eftersom jag hade bett men ändå.

Tillsist skrittade vi av en runda i skogen, i spöregn dessutom. Mysigt<3

Vet inte vad jag tycker i helhet om dagens ridpass... Blir aldrig riktigt bra med bett men galoppen är jag väldigt nöjd
med idag så det gick väl helt okej! :)



Hon fick vara inne och äta + torka en stund innan jag släppte ut henne, med regntäcke på. Fyfan vad jag hatar vädret!!!!

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0