Bästa Gizmo

Red älskade Gizmo idag på ridlektionen, underbart! ♥ Vi hoppade och han skötte sig över förväntan!

I början var han minsann lite lat, och testade mig lite. Men jag fick igång honom ganska bra och jag tycker faktiskt att han var helt okej i formen och såntdär också, efter de förutsättningar han har såattsäga... Vi jobbade lite på volt i början, han är ju inte kung på avstånd och såntdär så det blev lite knas ibland. Men det var nog mest mitt fel!

Vi hoppade lite olika linjer, han redde ut det helt okej faktiskt. Ena linjen så satt avstånden jättebra så då flög han över 90cm som ingenting, utan att ens vara i med frambenen!! Jätteduktig var han verkligen, lyckades få fram en väldigt bra framåtbjudning på honom! :) Han hoppar ju nästan alltid, bara man är lite "på" honom, så att han ska stanna är jag aldrig rädd för. Men han är så himla okänslig så ibland hoppar han verkligen rätt in i hindret, knäppa ponnyn. NÖJD med honom idag faktiskt, har saknat att rida honom! Älskade hästen.. ♥


Så jävla fin, saknar allt med Gizmo <3


/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0