Min knäppa

Idag har jag fotat Tess, och hon sedan fotat mig.

Jag började rida i stora ridhushagen, och hon var galen. Hade bett dessutom. Hon studsade helatiden, och var hur jobbig som helst, värre än hon brukar. Hon är högbrunstig nu så jag hoppas att det lugnar ner sig lite om ett tag iallafall för som det är nu så är hon typ... omöjlig. Blev typ inga bra bilder här för hon gick skit, jag ville inte bråka så jag lät henne galoppera en stund bara... Blev mest på stället, och när jag bankade till henne gjorde hon luftsprång istället. Lovely horse?

Efter en stund gick vi ner till mataki istället och jag tog några skutt, inte alls många. Hon var jätteduktig som vanligt när vi hoppar. Hade MYCKET luft imellan och svävade över som ingenting. Allting är på hennes villkor - om HON tycker det är kul så går det bra... Min KONSTIGA, bästa häst! ♥ Skrittade sedan av henne på kort tygel istället för att trava av, för att få hennes någorlunda lugn som avslut.

Ush, det är förjävligt att rida när hon är såhär. Snart ska hon få vila några veckor och ta in allting hon lärt sig, få njuta av livet och äta sig riktigt jävla tjock! Det kan hon behöva.

Bilder kommer förhoppningsvis ikväll! Håll utkik!


En bild Maria tog på henne idag i hagen när hon skulle skos <3

/MAJA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0