Outstanding

Jag kan inte ens med ord förklara hur grym Daphne var idag, det går inte. 
 
Hade han i repgrimma i ridhuset och tänkte lära han ett nytt trick, sidepass, men han visade redan i början att det var inte det han ville träna på! Jag kommer inte säga än vad vi istället tränade på, men jag kan säga att han satte det flera gånger.

Började longera han med rep ett par varv i början för att hitta uppmärksamheten, som jag hade från första sekund haha, och man kan lugnt säga att han var taggad till tusen. Så fort jag skickade ut honom började slänga med huvudet (eftersom han är lite för lat för att bocka på riktigt..) och trava runt mig.

Knäppte ganska snabbt loss honom och övergick till löslongering, som aldrig har gått så bra som det gjorde idag. Med löslongering menar jag inte att jag står i mitten och han springer runt som han vill på fyrkanten, nej med löslongering menar jag 10-15-20m volt beroende på.
Det var lite svårt då han mest slängde med huvudet och busade runt, men somsagt så har det aldrig gått bättre. Idag var första gången han galopperade på såpass liten volt.

Övergick till följa-john, oherre, så fort jag ökade takten blev han genast helt tokig hahah och såfort han hamnade lite på efterkälke sprang han ifatt! Säger inte mer än såhär utan ska filma så att ni får se istället :)

Han har verkligen fått energi dendär ponnyn, minns de första veckorna.. trots att jag lockade med godis, smackade, viftade med spöet och drog i grimskaftet travade han inte ens efter mig. Det är sån skillnad nu!!



Han är så underbar att ha o göra med! Han "frågar", testar sig fram hela tiden och försöker alltid (oftast) sitt bästa!

Älskadeälskade hästen om du bara visste va bra du är!

/Vendela

Kommentarer
Postat av: Elinor

Tänk vilka bilder sen ♥

Svar: <3
ponyretards.blogg.se

2012-06-25 @ 23:40:11
URL: http://skimmelochskack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0