Busiga Rinaldo

Busade runt i torpethagen hela ridpasset, verkade mycket uppskattat av en viss Nalle..

Maja sa till mig innan hon åkte att Rinaldo har varit lite trött och skulle ta det lugnt, så det var de jag tänkte göra!
Dessvärre hade Rinaldo andra åsikter om den saken, han var faktiskt riktigt pigg :)

Märkte på han att det var bus-humör som gällde, så jag struntade i allt arbete och rejsade bara runt! Han bockade och pep som en tok, sådär som bara Naldo kan.<3

Jag brukar ju inte rida honom särskilt mycket, och när jag väl gör det är det oftast väldigt oseriöst. Så jag kan inte riktigt säga hur han "kändes" i dressyren, haha! Jag tyckte han var fin iallafall :D


Maja vet att jag ibland tycker det är lite läskigt att rida Rinaldo. Mest för att jag vet att han kan bocka och för att jag inte är så van att rida andra hästar. Men trots hans konstiga krumsprång idag, var jag inte de minsta rädd! Kände mig faktiskt riktigt säker och skrattade konstant!

Ångrar att vi inte klädde upp oss mer, för bilderna blev riktigt fina. Tack Elinor (a)
Men jag tror hon ska fota imorgon också, och då ska vi rida lite mer dressyr :)

Kort och dålig beskrivning av ett ridpass, men jag tycker bilderna talar ganska mycket för sig själva.
/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0