Busponny

Åkte direkt till stallet efter skolan idag.

Tog in Daphne på direkten och ställde honom utanför stallet. Började med att tvätta hans ben och när jag ämdå var igång tog jag även svansen!
Lindade och gjorde han lite fin innan vi drog ut i skogen.

Han var suuperpigg och taggad!
Red först till terränghagen, men där var de så slaskigt så red till travbanan istället. Han var jättesnäll, kunde galoppera både "ifrån" och hemåt :D
På hemvägen tacktade han och hade sig, drog iväg lite nån gång men itne så jag inte kunde stanna. Körde lite trav-halt-trav-halt och de funkade kanon!

När vi var tillbaka tog jag bara av han allt, sen lekte vi lite i stallhagen. Det verkade vara väldigt uppskattat för han studsade & bockade och hade sig. Lovar att filma nån dag när vi "frihetsdressyrar" :)


Blir ingen mer uppdatering för mig ikväll, ska faktiskt sova nu. Sjukt trött!

/Vendela

Kommentarer
Postat av: ninnie

sv: haha det är bara o ta ;) gilda har också fått en jäkla massa svans och hovskägg om du är sugen ;D

2012-03-15 @ 19:52:32
URL: http://randighest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0