Dagens ridpass

Använder den rubriken flitigt alltså.

Red i ridhuset, mest dressyrarbete. Började med lite lösgörande eftersom han vilat och gått i skogen det senaste. Det gick bra och han var framåt! Började sedan trava och satt ner på direkten, han var ju såpass framskrittad. Lite stel var han, men stadig och tappade ingen framåtbjudning som han brukar när man sitter ner.

Galoppen gick sådär.. han ville inte riktigt hålla nosen på plats och sprang lite väl fort ;) Men det gör ingenting, han uppfyllde ändåså de få kraven jag hade idag!

Ungefär i mitten av ridpasset hoppade jag av och lekte runt lite. Han var riktigt pepp på det och småtravade jämte mig. Fattade galopp hur enkelt som helst när jag bad honom, och stannade lika fort. Att backa har han verkligen fått kläm på och fort går det haha!

Eftersom han var så energi fylld ville jag testa om han vågade trava i en inkallning.. och det gjorde han! Första gången :'D
Han stod även fint, stadigt och länge i bugan!

Hoppade upp en stund till. Tränade lite galoppombyten, men han fick inte med sig bakbenen. Tror han var lite för glad och pigg för att koncentrera sig haha!






/Vendela

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad söt! har du egen kamera, eller vad fotar du med? :D

2012-03-11 @ 17:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0