Dressyr

Idag red jag tillsammans med Sara och Jennie. Vi red först runt torpethagen och sedan mellanvägen hem till ridhuset. :)

Red fram normalt, var riktigt hård med att han skulle gå framåt idag och inte bara lata sig! När jag ridit fram en stund så tog jag lite skrittpaus och började sedan plocka upp honom igen. Vi kom på lite egna övningar, bl.a att byta gångart vid varje bokstav, skritt/trav. Jag var noga med att han skulle hålla formen och inte skjuta upp huvudet som han gärna gör, han skötte det jättefint! Sedan gjorde vi samma sak fast i trav/galopp och lite längre sträckor, han ville gärna smita i hörnen men annars helt okej där.

Tog väl lite skritt igen, sedan började jag rida lite självständigt istället, dock hängde både Jennie och Sara med på det.. x) Red lite förvänd galopp, han bytte till korsgalopp någon gång men annars lyssnade han fint! :) Övade på lite galoppombyten också, både över bom och utan bom. Han var riktigt duktig!

I helhet tycker jag det gick okej, varken superbra eller dåligt. Red väldigt snällt mot honom idag och han var väldigt reglerbar, särskilt i galoppen. Imorgon får det bli en välförtjänt uteritt tror jag! :)

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0