Finafina Freja!

Fick bli en timmas dressyr med Freja idag på ridlektionen! Vi red nere på mataki.

När vi red fram var hon så otroooligt stel i sidorna, nacken och överallt i princip. Hon kändes inte så genomarbetad men det är väl förståerligt för en ridskolehäst, haha! :) Jag lät henne vara så och struntade i att arbeta henne, hon verkade nöja sig rätt bra med det.. När vi ridit fram osv så red vi en stund på volten där vi tränade mycket på att få dom släppa i sidorna. Det tog tid kan jag lova och det var riktigtriktigt jobbigt att rida, men tillslut var hon himla fin att rida för att heta Freja och var en norsvensk på 7-8år som står på ridskola! Hon vågade lägga sig i handen och ta stöd på bettet, och var faktiskt ganska fin i ställningen också. Riktigt nöjd med henne här faktiskt.

Vi började sedan med lite galopparbete och det gick sådär. Galoppen har hon väldigt jobbigt för så jag saktade av många gånger och gjorde nya galoppfattningar istället eftersom det är vad hon behöver träna med mest på den fronten. Fick till ungefär två stycken fattningar som var riktigt fina, där hon verkligen tog i och sköt på ordentligt! 

Jag tog det lite lugnare än de andra i gruppen - red lite större volter, lite fler pauser osv. Hon har ju inte riktigt orken till att arbeta så pass hårt en hel timma i sträck vilket jag kände tydligt i slutet då hon blev lite seg i kroppen.. Trött helt enkelt! 

I helhet så är jag väldigt nöjd, i mitten av ridpasset var hon verkligen kanonfin. Fina, älskade hästen. Vissa hästar sätter sig i hjärtat och Freja är absolut en av dom.. :love:


Lilla hjärtat<3

/MAJA

Kommentarer
Postat av: Alice

Bästa <3

2012-03-30 @ 07:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0