Gårdagens ridpass

Red bara en liten snabbis då jag skulle till Tess senare.
Red i ridhuset och hade min hoppsadel, och jag måste säga att jag sitter ner bättre i den än i min dressyrsadel faktiskt..

Men iallafall så galopperade jag mycket för han har tappat väldigt mycket kondition, ett tag blev han så lat så att jag fick lägga till en ''ponnyspark'' och då fick han verkligen igång farten igen kan man säga!!
Efter det gick han hur fint som helst, riktigt mjuk och fin i hela kroppen var han och var riktigt posetiv till att jobba!

En riktigt fin längning fick vi till också, riktigt härligt var det!

Red sen bort till badplatsen sen, men påvägen dit var han riktigt dum... Vände om och ville gå hem och bara ''låste'' sig. Travade på framåt sen så att han inte skulle tänka på att vända om och det gick bra, han vände bara en gång till sen. Han tyckte det var llika kul idag bästa ponnyn!♥





/Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0