I've said it once, I've said it twice, I’ve said it a thousand fucking times.

Idag på ridlektionen red vi som vanligt fram självständigt, och började sedan lite på volterna. Vi ställde lite och försökte få upp dom i ett friskt tempo. Bortsett från att min gosse var lat så skötte han sig, stadig i formen! Sedan tog vi lite galopp på volterna och då var han också jättefin, trampade riktigt bra faktiskt.

Efteråt började vi lite mer "seriöst" med olika övningar. Mycket åttvolter, avbrott till skritt och såntdär. Han var något spänd och galet lat, fick driva vartenda steg.. Tycker inte att övningen gav så mycket, för Rinaldo iallafall. Det var trångt och det hela blev inte så kontrollerat. ^^ Efter det övade vi på att vända över i galopp från B-E och tvärtom. Där gjorde vi avbrott till skritt, fattade ny galopp och bytte varv. Han var duktig! Dock kunde jag göra det en gång för alla var överallt, fick nöja mig på en liten volt nere vid hörnet. ;)

Vi fortsatte i galopp, men utan avbrott och istället skulle vi byta galopp. Jag hann knappast göra det heller men dom få gångerna som jag fick plats så var han riktigt duktig! Hur fina byten som helst, bakbenen kom väl något språng efter en gång men det spelar absolut ingen roll. Han behöll formen och allt sånt också, jättestolt över honom! Travade sedan av, ställde honom mycket i sidorna och lät honom trava på lite mer i sitt egna tempo så att han kunde få varva ner lite. I helhet är jag nöjd över honom, han kunde inte gjort det mycket bättre faktiskt! :love:



/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0