Livet suger

Sitter här hemma med feber och hosta/förkylning, förjävligt. Var riktigt nära på att sticka till skolan ändå alltså, pallar inte ligga så mycket efter i varenda ämne.. Aja. Orkade inte blogga igår, var borta hela dagen och när jag väl kom hem så somnade jag typ direkt.

Gårdagen började iallafall med att Maria hämtade mig runt åtta på morgonen, och så drog vi till Vissmålen. Hon knoppade Baron medans jag borstade lite hästar typ. Sedan kom Tess och så bar det av till Ölmstad, dom fick ett pet i LD och två pet i LD+5, riktigt fint såg det ut!! :) Därefter drog vi hem till Vissmålen igen och jag tränade för Anne.

Vi hoppade lite linjer, studs och även lite vanligt bomarbete. Bommarna gick skit, haha. Han böt galopp helatiden över bommarna så jag är inte nöjd alls där, blä. När vi började hoppa lite hinder fick han en jävla bjudning (för att vara Rinaldo!!!) och verkligen sög tag i hindrerna själv. Underbart när man faktiskt för en gångs skull kan låta honom göra lite själv och bara "åka med" eller vad man ska kalla det. Är ju så van vid att fixa avstånden, sprången och allting själv då det inte riktigt fastnat för honom än. Idag gjorde han mycket själv och fick till riktigt bra språng, han börjar verkligen ta för sig! :)

Vet dock inte om jag tycker det var så roligt, man stog ju i princip stilla lika mycket som man fick röra sig.. Lite väl många var vi tycker jag. Ångrar nog lite nu i efterhand att jag var med, men det är ju ingenting att göra åt nu, haha. :D

Anne tyckte iallafall att det var mycket bättre än sist. Hon tycke att jag red väldigt bra och var fokuserad.. Hon tyckte att jag skulle rida på vanligt bett även i hoppningen då jag red så pass bra att jag fixade det typ. Precis som förra gången sa hon hur noggrann Rinaldo är med allting, bästa ponnyn. Jag hade ALDRIG varit där jag är idag utan honom, För mig är han världens bästa läromästare! ♥



/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0