Mars!

Tror verkligen att Mars kommer bli en riktigt bra månad (ridmässigt)! Både jag och Rinaldo har massa motivation till att arbeta nu, och ännu bättre blir det ju av att snart kan man börja rida ute ordenligt på mataki, lilla ridbanan och såntdär. Mycket roligare än att springa runt i det förbaskade ridhuset, så himla trött på det!!

Kände redan på honom här de sista dagarna i Februari, att vi faktiskt var på gång igen. Han känns liksom positiv till arbete och på våren får han alltid lite extra energi också, helt underbart att rida då. 

Har lite saker jag ska försöka göra bättre med ridningen denna månaden, kan väl dra upp det jag tänkte på just nu;

- Jag ska bli så lite arg som möjligt, för det gör sån himla skillnad. Om han till exempel blir rädd, eller gör något dumt/fel ska jag istället rida en volt, klappa lite och göra om det - ISTÄLLET för att göra en tvärnit och backa ett par steg.. Ni fattar, det är stor skillnad där imellan. 

- Börja rida lite hårdare pass, kanske lite längre. Han är trots allt 6år om några månader och har blivit så pass ridbar att han fixar det. Ska främst satsa på lite mer krävande uteritter, där jag inte bara flamsrider för att det är kul utan rider lika seriöst ute. Klättra mer, intervaller och sånt. Ger riktigt mycket kan jag lova! Menar självklart inte att han ska vila MAX en dag i veckan och att jag ska rida två timmar varje dag, haha! Men just nu rider jag kanske 4-5dagar i veckan och inte jättehårt alltid. Jag tror aldrig vi kom igång på riktigt efter hans vintervila, men nu bannemig!

- PUTSA MINA SAKER OFTARE!!!! Putsar i princip aldrig, så jag måste bättra mig på den fronten. Vill ju att min gosse ska gå runt i frääsha saker såklart! :D 



Det var nog allt jag hade på hjärtat för denna gången, nu är det dags för skola! Hörs senare bästa läsare! <3

/MAJA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0