Nyrakad bäbis ♥

Olivia hade utsläppet idag, så vi var i stallet runt halv 9. Så fort alla hästar var ute gjorde vi iordning våra och red bort till ridhuset. Olivia har ju redan skrivit att det var löshoppning och att vi fick rida ut i stället!

Vi red somsagt bort mot galoppbanan först. Allt gick bra och busponnyerna var lugna (:
Sen vände vi och red till terränghagen! Daphne var jättefin, arbetet igår gjorde verkligen susen! Han var för det mesta lugn men stretade lite ibland. Kunde t.o.m galoppera där det var mjukt! Vi utforskade även en liten stig, den som man rider när man ska till badplatsen från vissmålen, red över en liten bro och sådär.

Jag var inte så seriös när det gällde ridningen utan lunkade mest på!
Han ömmade inget under hela ridturen heller.


När vi var tillbaka i stallet släppte jag ut honom i rasthagen en stund innan han skulle rakas. Passade på att busa/trixa! Tränade mest på inkallning+backa, men busade runt en hel del med. Han var så gullig, galopperade efter mig och slängde med huvudet :')

När vi väl kom till klippningen blev jag faktiskt lite förvånad.. han är ju ändå lite rädd av sig när det gäller vissa saker, men han stod och lutade mulen mot mig och sov igenom hela rakningen!
Han blev iallafall jättefin, och pigg! Busade runt som tjyven när vi släppte ut han sen, ska bli kul att rida imon :D

Stallmötet var riktigtriktigt trevligt, gott fika (a) Vi snackade mest om sommarhagarna, avmaskning, hovslagare och veterinärer haha! Ska nog iallafall byta hovslagare till samma som Olivia.

Kommer lite bilder snart :D

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0