Ridpass + ridskolecup.

Idag på morgonen hämtade bästa, stördaste Maria upp mig och så for vi till Vissmålen för att kolla på lite saker som skulle inhandlas till ridskolecupen. Sedan drog hon, jag och Sara till Hööks och Charlies. Vi köpte lite priser och såntdär och sedan var vi på kullen någon timma och bara chillade livet med lite facerapes och såntdär smått&gott! ;) Lite senare drog vi till MC också och handlade lite mat, fast då var det Tess istället för Sara + Christoffer, haha!

Efter det red jag en stund med Tess i ridhuset, inte så länge alls och inte dödens seriöst heller skulle jag säga. Tränade på att korta upp honom riktigt mycket i traven idag, få upp huvudet på honom och vara ganska sträng med det. Han var helt okej! I galoppen var han väldigt motig, han verkade väldigt seg och ville gärna hänga sig och inte lägga sig i den högre formen. Förstår honom dock, det är nog inte omöjligt om han har lite träningsvärk efter alla dessa dagar som han skött sig så otroligt fint! Jag är nöjd över honom, han behövde aboslut inte prestera bättre idag än vad han gjorde. Fina ponnyn!

Resten av dagen fram tills nu i princip så har jag hjälp till på ridskolecupen. Bästa Fanny nollade hoppningen med älskade Boran och det ledde till en delad förstaplats, woho! Måste nog ge en liten stjärna till Penny också som nollade hoppningen med en tjej från en annan klubb, duktigt måste jag säga! :)

Dyker snart upp ett inlägg om hur min morgondag ser ut, ha det finnemangens sålänge! <3

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0