Tyra & Daphne (L)

Var på a6 en snabbis och hämtade upp två bett. Ett rakt i gummi, och ett pelham i gummi.

Vill bara säga det en gång för alla, så ni inte tror nåt annat.
Jag kommer bara ha det när jag rider ut! Och inte varje gång, men när jag rider ut med andra framförallt. Han blir så himmla stark och det är så otäckt när han sticker. Red med det idag och det var knappt nån skillnad, förutom att det var lättare att stanna när han drog.

Jag red ut tillsammans med Tyra och Fabian. Ponnysarna var pigga och glada, och Tyra visade mig en ny väg!
Själva uteritten bestod mest av skritt men vi galopperade upp för en backe också. Daphne gjorde nåt konstigt hopp och sprang lite, men det var lätt att stanna, antagligen p.g.a bettet :)

Vi red en stund i ridhuset med. Inte jätte seriöst men jag red lite skänkelvikningar och tränade halter.

Efter en stund frågade jag Tyra om hon ville byta lite, och det ville hon gärna!
Fabian var riktigt gó att rida, lite som Gospel som jag red för ett tag sen på riddesberg. Det funkade inte om man red för mycket eller vad man ska säga, utan det var tvunget att vara precis lagom typ hhaha. Om man bara väntade ut honom gick han jättefint! Testade på att korta, länga, skänkelvikningar, byten osvosv. Megafin ponny dedär!

Och för Tyra & Daphne gick det suveränt! Hon rider riktigt bra den där lille tjejen, Daphne gick superfint :D
(kommer film)
Hon galopperade och travade, så otroligt söta var dem!

Håller på att ladda in bilder o filmer från idag som bästa Elinor (http://skimmelochskack.blogg.se/) har tagit/filmat!

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0