Uteritt

Idag red jag och Olivia ut på våra galenpannor! ;)
Vi red bort till travbanan och tillbaks. Det gick väldigt bra, med tanke på hur det gick sist.. han stirrade lite ibland, men lugnade sig snabbt. Red på kimblewicket.

Veronica var med hela vägen och det var riktigt skönt! Hon coachade och hjälpte mig mycket, visade lite övningar som jag kan göra vid olika tillfällen. Jag gjorde hela tiden någonting medans vi red. Ställde, flyttade skänkelvikning, öppna, gjorde volter osv. Bara för att han inte ska få för sig att hitta på något dumt utan hela tiden har något att koncentrera sig på. Han blev mycket mer lyhörd eller vad man ska säga, han väntade lite på att jag skulle "säga" något.

Vi red även lite på travbanan. Vi valde att inte rida tillsammans, då våra hästar hetsar upp varann. Han blev ganska stark men fortsatte att rida mycket volter och göra halter. Han hoppade iväg lite en gång när jag skulle trava, men då styrde jag in han på en volt och skrittade honom. Testade igen och allt var lugnt! Galopperade t.o.m :D

På hemvägen blev han värre. Han blev skeetastark och tuffade på bestämt framåt. Fick arbeta ännu mer med halvhalter skänkelvikningar. Gjorde även så att jag travade ett par steg, stannade och om han inte stannade på första taget, backade jag honom. Sen fick han beröm och så framåt igen. I slutet var han jätteduktig!


Ska snart hoppa in i duschen, sen ska jag blogga om nåt mer!

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0