Ridhuset

Idag blev det ett barbacka-pass i ridhuset.
Han var superpigg och jätteglad! Travade fram och red lite volter, inte så länge utan galopperade efter en liten stund. Han sprang på som bara den, men höll ändå en stadig form och var reglerbar.

Bäbisen var riktigt framåt hela ridpasset, när jag bad honom länga traven bara sköt han fram med stooora kliv! Flyttade ett par skänkelvikningar också, i alla gångarter. Haha, jag testade faktiskt i galopp.. och jag vet inte, det kändes iallafall som att han flyttade! Bytte lite galopp med. Han satte det en gång, men oftast kommer bakbenen nåt språng senare. Ryggade ett par gånger (tänkte i lite WE syfte) han gör det väldigt rakt, men vill gärna köra upp huvudet lite. Nåt att träna på!

Daphne har blivit så himla stadig i formen nu, bästastepojken! Hoppas verkligen det är nån rosettdressyr i närheten snart! Synd att pappa är så dum och vägrar köra mig på tävlingar.. hade så gärna velat tävla WE.

mitt hjärtegull

Jag har inget speciellt annars att skriva om dagen, så jag struntar i det :)

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0