Världens bästa ponny

Idag fick Rinaldo ny sko, så jag red direkt efter det. Det fick bli en stund på lilla ridbanan barbacka, inte så vidare seriöst ridpass.. Han kände direkt att jag inte hade spö så i början sprang han med hög rygg och gjorde luftsprång så fort jag lade på skänkeln, det kändes verkligen som att han BAJSADE vartenda steg.. Jag bara skrattade åt honom och red vidare, trodde han skulle lägga av liksom. Men han fortsatte, haha! Så jag plockade på mig ett spö, och han blev genast som vanligt igen.. Knäääpp!

Blev mest galopp, släppte ner&fram honom halva varvet och samlade honom den andra halvan, så att det inte skulle bli alltför tungt och jobbigt för honom. Han var faktiskt riktigtriktigt ärlig och tog fint stöd i handen! Jag tror verkligen att det skulle kunnat bli ett bra ridpass om jag hade tagit det lite mer seriöst själv.. Red väl 20-30minuter, sedan släppte jag honom och han var på världens myshumör! 100% koll på mig hade han och var såå försiktig.<3 Satt lite på honom och myste också, lät honom gå vart han ville (fast han stog stilla, haha). Han var som vanligt hur snäll som helst och accepterade mig även om jag satt på hans rumpa baklänges typ.


You rock my world! ♥

Förövrigt idag så har jag fotat Emmie, bakat med Marie och bara tagit det lugnt typ. Har så galet jävla ont i huvudet också och känner mig svimfärdig typ, gillar läget! Nu > musik och annan skit, tjingeling ♥

/MAJA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0