You never get a second chance to make a first impression.

Förlåååt för lite dålig uppdatering, men igår efter bion så slocknade vi direkt när vi var hemma, haha.. Drar allt lite snabbt. Igår med Rinaldo red jag först ut en sväng och busade med Thilda & Sara, pigga ponnyer. Därefter hoppade vi lite teknik nere på mataki, utan några höjder. Vi hade lite tittigare hinder, t.ex tunnorna. Han hoppade som tusan och jag fick verkligen slänga mig fram för att kunna ge honom den eftergiften han behövde! Helt kanon hoppade han genom ryggen. Förövrigt är jag väldigt nöjd med honom, så lyhörd och fin var han och sög tag i vartenda hinder. I :love: U.

Idag så red jag ut med Sara, en långritt. Tyvärr tappade han en sko när vi var typ flera kilometer hemifrån.. Så typiskt! Som tur var så var det mest gräs/lera så han ömmade inte på det, men vi skrittade bara ändå. När vi kom till lite mer grus/asfalt så hoppade jag av och ledde honom en bra bit istället. Så duktig ponny som kämpade på ändå! Smörjde in hoven med både hovhett och kära efteråt, vill inte att han ska flika upp den. Hoppas hovslagaren kan komma så fort som möjligt!! Imorgon hinner han nog inte bli skodd, så förmodligen blir det vila för killen, dock tänker jag borsta honom ändå!

Stallet har funkat bra i helgen, inga problem alls. Sara och jag städade också på kullen idag, vi tyckte det behövdes.. haha. Sen vet jag inte om något mer speciellt har hänt faktiskt.. Det är nog inget.

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0