Dagens ridning

Började med HOLIDAY, som jag förövrigt fick jaga på i hagen för att få in..!

Skrittade bort till mataki och arbetade henne lite där..

Såhär red jag bl.a, åttvolten i trav och det andra i skritt. Funkade ganska bra, hon slängde dock väldigt mycket med huvudet och ville som vanligt inte vila riktigt på steget. Överdrev nästan lite med att flytta henne, och oooj vad bra hon gjorde det i i vänstervarvet (dvs åt höger)! I det andra varvet förstod hon inte riktigt och stog mest bara och trampade, så varje gång hon korsade benen endast något steg så klappade jag och red rakt fram istället!

Tillsist tog jag lite galopp med henne på mittvolten och det gick allt annat än bra.. Så himla stressad var hon och gjorde små luftsprång hela tiden.. Jag gjorde ett par galoppfattningar i båda varven sen nöjde jag mig, orkade inte sitta och bråka med henne. Travade av lite snabbt och skrittade sedan upp till Vissmålen och lämnade sadeln där. Skrittade sedan barbacka hem, tror faktiskt det var första gången hon blev riden utan sadel? :) Inga bekymmer alls var det iallafall, hon lunkade på helt som vanligt förbi alla traktorerna. Duktig tjeeeej! ♥



RINALDO hade jag på ridlektionen. Det var hoppning nere på mataki. Han var verkligen som en liten raket idag, tror minsann att han saknat att få arbeta lite och särskilt att hoppa! Vi hoppade vanliga linjer, fast tränade på att korta/länga galoppsprången. Han var jäääätteduktig, försökte bocka lite imellanåt gjorde han också. I slutet hoppade vi lite i ström när hindret var lite högre, en meter kanske det var. Han stannade en gång bara för att pröva mig lite tror jag, men sedan hoppade han det tre gånger utan problem. RIKTIGT fina språng och han verkligen hoppade mig ur sadeln. Hade lätt kunnat hoppa högre alltså! Han är så jäkla noggrann, river ALDRIG i princip och lägger nästan alltid ner hela sin själ på att göra rätt. Världens bästa :love:

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0