Dressyr

För första gången på länge red jag dressyr i ridhuset.

Det gick skitbra. Han var kolugn utan att bli lat och lyssnade hyffsat hela tiden! Han var stadig i formen och ganska kvick för skänkeln.

Red mycket öppna på långsidorna, serpentiner och förvänd galopp. Han envisades med att gå innanför spåret och inte ta ut i hörnet, fick säga till han ett par gånger sen gick det bättre.

Red på 3-delat eggbett så han blev lite stum emot slutet, löste det lätt genom att bara ta lite mer i honom när det behövdes.


Imorgon är det Anneträning, men kan inte bestämma mig för om jag ska chansa och rida på eggbettet eftersom det ändå funkade idag? Annars tar jag ett med rörliga ringar, men sist jag red på det funkade det inte alls.. haha!

Nu ska jag käka och plugga!

/Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0