Grym daaag

Dagen har varit braaa!
Elinor och Vendela sov ju här inatt, och i morse började vi med att åka till Charlies i en halvtimme ungefär. Jag fick med mig ett rött dressyrschabrak med lindor till + paddar, och ett par benskydd, likadana som Vendelas fast mörkblåa!

Sedan drog vi till Vissmålen och jag red Rinaldo med det röda. Elinor fotade och vi red i Öxnehagen. Jag har ju inte ridit honom "ordentligt" på väldigt länge nu så till en början var han lite tjafsig i munnen men sedan blev han såå fin! ♥ Jag gjorde inget speciellt faktiskt, red bara runt lite för att få fina bilder i princip. Han var faktiskt hyffsat pigg idag också, haha! ;) Men jaa, jag är riktigt nöjd över honom faktiskt om jag tänker efter. UNDERBARA bilder blev det, vackravackra ponny. Smakprov:


Min underbaraste!

Sedan red jag Holiday vilket gick allt annat än bra.. Tror det satt fast lite i huvudet från igår, att hon baaara skulle galoppera.. Jag travhoppade lite och det gick väl helt okej. Hade ett par travbommar innan så att hon inte skulle vilja fatta galopp, och det hjälpte verkligen till. Hon förstod direkt att det inte funkade att galoppera över dom.. Men annars var hon katastrof... Springig, stark och tung i handen. Galopperade på stället och gjorde små kast med huvudet framåt helatiden, och stressad var hon också. Avtravningen var väl helt okej, avslutade direkt när hon kändes någorlunda lugn. Ibland fattar jag inte att jag orkar med henne alltså... Älskade lilla häst!! ♥

Om en stund ska jag upp till Vissmålen och göra stallet. Efter det bär det av till Elinor för att sova där med Vendela! Bilder kommer ikväll!

/MAJA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0