Hallå ja

Tjohoj, kom hem för någon timma sedan, har varit i stalle(n) hela dagen.

Rinaldo blev det ingen ridning på idag då jag kom på att han fyllde hela 6år i torsdags!! Jag och Emmie kände att vi var tvugna att fira honom så vi gjorde en jättefin tårta i morse som han sedan fick äta i torpethagen. Han åt nästan allt, haha.. ;) Vi fotade/filmade honom lite och så också.

Golden red jag sedan som planerat ut med, tillsammans med Emmie som red Mickie. Han var gaalen, helt störd alltså. Men gillar livet gör han ju! Vi jobbade en stund på ängen i slutet och jag red så mycket jag kunde på rakt spår då Sara ville det. Han var JÄTTEFIN när han släppte, så stadig och fin i handen. Som vanligt när det är ny ryttare så testade han en del också och gick upp på bakbenen så fort han fick chansen (inte högt dock), men bortsett från det är jag nöjd med honom! Avslutade direkt när det kändes bra efter att han hade dummat sig.

Nova red jag också enligt planera - på banan, barbacka dessutom. Red igenom henne i en halvtimme kanske, i alla gångarter. Hon skötte sig jättebra precis som vanligt, stadig i formen och så. Galoppen var jättefin idag! Så henne är jag nöjd med, duktig häst. :)

Holiday borstade jag och mös lite med idag bara då hon har ett skavsår precis där hackamoret sitter. Det hjälper inte om jag sätter på ludd så jag hoppade helt enkelt ridningen på henne så att det får chansen att läka lite.

Dyker snart upp ett till inlägg från min sida, så håll utkik!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0