Nusåå

Sådär jaa, nu ska jag skriva lite kort hur det gått att rida dessa dagar.. Mest för min egna skull då jag vill ha det nerskrivet!

HOLIDAY:

Vilade i förrförrgår (29 April), och i förrgår (30 April) så småhoppade jag lite på banan. Hon var otroligt pigg och låg på, blev lite väl mycket upp och ner i galoppen.. Fick vara riktigt nogrann mot hinder och räkna galoppsprången, trycka av osv. Annars gick det helt okej, travade av ute vilket funkade jättebra! Helt okej i formen också.

Igår skrittade jag henne tjugo minuter på ridbanan, tanken var väl igentligen att hon skulle travas och galopperas också men hon var så hiiimla pigg så jag struntade i det.. Orkade inte sitta och bråka med henne så det fick bli så. Ställde henne så gott jag kunde i båda varven och hon blir bara bättre och bättre på det. T.o.m i vänstervarvet ställer hon sig helt okej, duuktig! ♥

Och tillsist.. IDAG red jag i torpethagen med Emmie som fick äran att låna Rinaldo. Holiday var gaaalen.. Galoppen var verkligen katastrof, hon stog bara och trampade på samma ställe i princip. Reste sig gjorde hon också ett par gånger, inte så jättehögt som tur var men högt nog för att kallas stegring. Det funkade inte att ta tag i henne och säga ifrån för då gjorde hon bara likadant igen.. Man behöver TÅLAMOD med denna hästen säger jag bara, och hjärta för henne. Vi avslutade ganska fort där, och red sedan skogen hem. Vi tog någon galopp och tillsist en lång avtravning.. Här skötte hon sig faktiskt över förväntan, fick till en ganska bra rytm imellanåt och det funkade faktiskt helt okej. Dumma, fina hääääst. :love:



RINALDO:
I förrförrgår så fotade vi ju, så då red jag på ängen. Det blev första ridpasset efter hans vila och det gick riktigt bra faktiskt! Stadig i formen, positiv och sammarbetsvillig. Blev inget långt pass, och jag gjorde inget speciellt. Red runt lite bara för att få fina bilder.. haha. Bebis! ♥

I förrgår så småhoppade jag lite på lilla ridbanan med Sara, inga höjder alls och inte mycket heller. Som avslut så tog jag av och red honom lite löst. Han tog ett eget beslut för ett par sekunder och öppnade grinden och for ner mot stallet.. Fick hoppa av i farten och slänga mig runt hans huvud! ;) Knaas. Slängde även upp Emmie som så fint hoppade en meter med honom, LÖST. Det var första gången hon hoppade hästen, men whatever. Grymma!

Igår vilade han och idag så red ju Emmie honom som sagt tillsammans med mig i torpethagen. Vad jag såg så bockade han som en tok i uppförsbackarna och bjöd även på en fin capriol.. :D Han är knäpp den ponnyn, snacka om livsnjutare till 110%!

Annars har jag nog inte gjort så mycket speciellt under dessa dagar bortsett från 1 Maj på Vissmålen. Dagen blev otroligt lyckad tycker jag minsann!

/MAJA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0