Ridpassen Igår & idag

Igår så bestsämde jag mig för att rida lite intervaller på travbanan, brukar tycka det är ganska tråkigt men med min grymma spotifylista funkar allt ;)

Han blev som vanligt när jag red där väldigt pigg och stark så red honom i kortgalopp så att han skulle arbeta istället för att springa. Efter ett tag kom det en annan häst till banan och då blev han jätte stark igen..
Sen när hästen gick så började jag galoppera och tänkte jag att nu kommer han försöka smita ut genom grinden, och det gjorde han! Red tillbacka han direkt och började galoppera så gjore han inte så mer sen.

När jag kom tillbacka till stallet så hade han skummat lite under magen om man säger så..? 
Trött heest var det iallafall!

''Ridpasset'' idag kan man väl knappast kalla ridpass haha!
Skulle bara åka upp till stallet och fixa hans mat och hö osv, så bestämde jag mig för att gå ner till hagen och rida lite fritt på han, tog lite galopp och han lyssnade hur bra som helst!
Testade att ligga ner och sitta lite på rumpan och han brydde sig ingeting. ♥



/Olivia





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0